Home » » Tips Dowh - How to Increase Alexa Ranking Fast

Tips Dowh - How to Increase Alexa Ranking Fast

Posted by docche | Posted in | Posted on 3:00 AM


Hey u all


Korang semua mesti dah tahu apa itu Alexa kan? Aku tak sampai pun 2 bulan menulis dalam blog ni. Jadi aku rasa korang lagi tahu mengenai Alexa dari aku. Cuma bagi yang tak tahu apa itu Alexa, Alexa ialah sebuah laman web yang mengumpul data mengenai jenis-jenis pengunjung dan dari mana asal usul pengunjung yang melawat sesebuah laman web atau blog. 


Kenapa penting untuk para blogger meningkatkan Alexa ranking dia orang? Kerana Alexa ranking ini menunjukkan berapa jumlah traffic yang anda terima setiap hari dan juga berapa jumlah backlink yang link ke blog korang. Lagi rendah Alexa rank korang, ini bermakna lagi bagus traffic blog korang dan lagi banyak laman-laman web yang link ke blog korang. Apa yang perlu kita buat untuk rendahkan Alexa rank blog kita?


Untuk mendapat Alexa rank yang lebih rendah, benda paling penting kita perlu buat adalah tingkatkan traffic blog dan juga tambah backlink blog kita. Semua nya berdasarkan traffic dan backlink. So, aku nak kongsi 4 cara yang kita semua boleh baut untuk rendahkan Alexa rank kita dan tingkatkan traffic blog kita.


1. Gunakan 'social media marketing'
- korang semua tahu apa itu 'social media' kan? So, cara paling bagus dan mudah untuk korang tinngkatkan traffic blog dan rendahkan Alexa rank blog korang ialah korang promosikan blog korang dan post-post korang kat 'social media' seperti facebook, twitter, google+ atau apa-apa sahaja lah yang korang tahu. Lepastu, korang boleh la minta kawan-kawan korang share post-post atau blog korang tu.


2. Join blogsphere atau blogger komuniti
- dari blogsphere atau blogger komuniti ni, korang dapat la bertukar-tukar pendapat dan berkongsi link-link. Dari sini juga korang boleh mempromosikan blog korang kepada blogger-blogger lain. Korang carila blogsphere atau blogger komuniti yang korang rasa sesuai untuk korang join.


3. Ping/Submit post korang 
- korang boleh ping/submit blog korang secara manual ke enjin carian seperti google, yahoo atau bing atau korang boleh guna plugin yang akan submit post-post korang secara automatik ke website-website lain. Korang juga boleh guna laman web ping yang free seperti pingmylink, ping-o-matic atau sebagainya.


4. Tulis komen
- korang mesti ada blog yang korang baca dan follow, betul tak? Apa kata mulai hari ni, korang bukan setakat membaca blog-blog kegemaran korang, tetapi korang juga tulis komen kat setiap post yang baru di blog-blog kegemaran korang. Dan korang mesti tinggalkan link korang kat ruangan komen tersebut. Sekiranya komen yang anda tulis itu menarik, para pembaca blog tersebut yang lain juga mungkina akan datang pula ke blog anda. Dan di samping itu, korang dapat juga backlink dari blog tersebut.


Okay, harap korang dapat manfaat dari tip-tip aku ni. kalau korang rasa tip aku yang tak seberapa ni tidak berguna langsung untuk korang atau salah, korang betulkan la ya.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh

BlogMalaysia.com