Home » » Tips Dowh - How to Have 1,000,000++ PageViews Every Month

Tips Dowh - How to Have 1,000,000++ PageViews Every Month

Posted by docche | Posted in | Posted on 3:00 AM


Hey u all


Korang jeles tak tengok blog-blog yang dapat 'pageviews' juta-juta tiap-tiap bulan? Mesti la jeles? Aku pun jeles. Dalam semua blog-blog Inggeris yang aku baca yang menulis pasal tip-tip berblogging ni, dia orang cuma cakap dia orang berjaya mendapatkan berjuta-juta 'pageviews' dalam masa sebulan, dia orang dapat merendahkan 'Alexa rank' dia orang dalam hanya 9 ke 21 hari. Aku baca pun jeles kut. Aku dah nak hampir 2 bulan berblogging tapi 'pageviews' pun masih sikit. 'Unique visitors' jangan cakap la, lagi la sikit. Mungkin teknik penyampaian dan pemasaran aku kurang berkesan. Hari ni aku nak share macam mana nak dapat 1 000 000 ++ a.k.a sejuta atau lebih lagi 'pageviews' unutk blog korang. Di sebabkan aku tak pernha dapat lagi, dan aku pun nak berusaha mencapai sejuta 'pageviews' sebulan, aku pinjam atau ambil tip ni dari http://www.gvishnu.com.


Bagaimana kita nak pastikan, satu 'unique visitor' yang datang ke blog kita bukan setakat membaca satu post sahaja di blog kita, tetapi mereka juga akan membaca post-post lain di blog kita? Jika kita tahu bagaimana kita boleh pastikan 'unique visitors' ini tidak hanya membaca satu post sahaja di blog kita, kita pasti akan dapat meningkatkan lagi 'pageviews' blog kita. Jadi bagaimana?


1. Buat link antara post-post yang berkaitan
- sekiranya korang ada menulis post-post yang hampir sama tajuk dan isinya, korang boleh letak link post-post yang lepas di dalam setiap post-post korang yang berkaitan tersebut. Ini akan memudahkan pengunjung untuk klik link tersebut tanpa perlu mencari nya di arkib korang.


Tekan READ MORE untuk sambung baca


2. Buat link tag
- post-post koran mesti ada tag kan? Linkkan tag-tag post korang. Ini juga akan memudahkan pengunjung untuk meng-access post-post yang berkaitan dengan tag-tag tersebut.


3. Letak 'related post plugin'
- korang boleh tambah plugin ini di blog korang. Ini juga bleh menambah kan 'pageviews' di blog korang.


4. Letakkan 'random post plugin'
- ini juga salah satu cara yang boleh meningkatkan 'pageviews' blog korang. Tapi aku rasa kalau nak letak 'random post plugin' ni, korang tulis la dulu banyak-banyak post atau artikel kat blog korang. Nanti plugin tu akan selalu la bertukar-tukar. Takdela tunjuk post yang sama je.


Okay, itu sahaja yang di tulis oleh tuan empunya blog asal. Aku setakat pemimjam atau ambil  di samping menambah sepatah dua berdasarkan pengalaman aku. Semoga berguna.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh

BlogMalaysia.com