Home » » Cool Dowh - World's Best Airport Lounge Part 1

Cool Dowh - World's Best Airport Lounge Part 1

Posted by docche | Posted in | Posted on 1:45 PM

Hey u all


Seumur hidup aku, aku pernah sekali je masuk airport lounge, itu pun airport lounge KLIA. masa aku mula-mula masuk lounge kat KLIA, aku rasa lounge kat KLIA ni la paling gempak dan cool sekali. Korang nak baring ke, nak membaca ke, nak main internet ke, semua boleh. Kira masa tu aku rasa lounge KLIA ni memang best giler-giler la.


Then kawan aku cerita kat aku pasal dia ngan family dia pergi Dubai. Masa kat Dubai, dia orang dapat masuk lounge airport Dubai sebab dia orang naik flight business class. Gila la, bukan setakat naik business class, dapat lagi masuk lounge kat airport Dubai. Kawan aku cerita, kat lounge Dubai ni korang boleh buat apa sahaja. Korang leh makan apa sahaja yang ada dalam lounge tu. Steak, caviar dan segala jenis makanan-makanan mewah korang leh makan. Semua jenis game macam X-box, PS3 dan Wii pun ada dan korang boleh main sampai korang tak nak naik flight korang. Snooker table pun ade dowh. Cerita kawan aku ni buat aku rasa lounge KLIA ni takde apa-apa pula.


Aku dah 4 tahun belajar kat luar negara dan setiap tahun juga aku balik Malaysia masa cuit musim panas, Tapi tiasa peluang lagi nak masuk lounge. Yele, aku ni student lagi, ade duit dari business kecil-kecilan aku pun tak dapat nak tampung beli tiket business class tu. Mungkin next time. Korang macam mana pulak. Pernah ke masuk mana-mana lounge kat airpirt yang terkenal kat dunia. Kalau tak pernah, hari ni jum kita tengok lounge-lounge yang paling gempak kat dunia.



1. Qantas International First Lounge, Sydney
















2. Cathay Pacific’s The Wing, Hong Kong











3. Lufthansa First Class Terminal, Frankfurt











4. British Airways Concorde Room, London Heathrow














5. Virgin Atlantic Clubhouse, London Heathrow











6. Finnair Lounge, Helsinki













Ada banayk lagi lounge-lounge airport yang gempak-gempak dan cool di seluruh dunia. So, korang semua kena tunggu next post.


2 comments

Anonymous
December 14, 2011 at 2:51 PM

beranganlah aku kalau nak merasa airport lounge mewah-mewah mcm ni... huhuhu

thanks for sharing!

December 14, 2011 at 9:29 PM

@ihsankhairir

angan-angan la best....bila dah tercapai angan-angan tu nanti akan terasa kepuasannya....

thanks for the visit

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh

BlogMalaysia.com