Home » » Fact Dowh - Eyes of War:Afghanistan's War Trauma (15 gambar)

Fact Dowh - Eyes of War:Afghanistan's War Trauma (15 gambar)

Posted by docche | Posted in | Posted on 7:26 PM


Hey u all


Korang tahu kan Amerika dan juga sekutu-sekutunya di Eropah sedang menjalan kan misi-misi ketenteraan di negara-negara Arab termasuk lah negara Asia tengah iaitu Afghanistan. Amerika baru sahaja selesai mengeluarkan tenteranya dari Irag yang di sambut dengan penuh kegembiraan oleh anggota tentera dan juga rakyat Amerika. 


Kita tahu misi-misi ketenteraan Amerika dan sekutu-sekutunya ini bukan untuk menghapuskan keganasan tapi ingin membunuh umat ISLAM. Rancangan mereka bukan sahaja tidak berjaya malah ramai dari anggota tentera mereka yang telah terkorban dan mengalami trauma. Sorang ibu dari Belanda yang anaknya telah mengikut misi ketenteraan ke Afghanistan telah membuat satu projek dimana beliau telah mengambil gambar seramai 20 orang anak muda dari Belanda yang mengikut misi ketenteraan ke Afghanistan. Beliau memulakan projek ini apabila beliau mendapati wajah anaknya yang baru pulang dari Afghanistan kelihatan lebih tua dari rakan sebayanya yang tidak pergi berperang.


Wanita itu telah mengambil gambar 20 anak muda sebelum, semasa dan selepas mereka pulang dari Afghanistan. Dan seperti yang telah di jangkakan oleh wanita tersebut, memang terdapat perubahan pada wajah kesemua 20 anak muda yang pergi berperang ke Afghanistan walaupun kesemua mereka menafikan sebarang perubahan. Antara perubahan-perubahan yang dapat di lihat ialah mereka kelihatan lebih tua atau matang dari sebelumnya. Sesungguhnya perang memang membawa kepada kesengsaraan.


















































Source from dailymail 

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh

BlogMalaysia.com