Home » » Lawak Dowh - Rakyat Mesir Mengundi 'Pen, Burung, Jentolak, Pisang' & Lain-Lain (8 gambar)

Lawak Dowh - Rakyat Mesir Mengundi 'Pen, Burung, Jentolak, Pisang' & Lain-Lain (8 gambar)

Posted by docche | Posted in | Posted on 11:59 PM

Hey u all

Korang dah baca kan post aku yang lalu mengenai pilihanraya Mesir. pilihanraya Mesir telah bermula sejak Isnin yang lepas tetapi secara berperingkat-peringkat mengikut kawasan yang telah di tetapkan. Ramai calon-calon dari pelbagai parti politik mengambil bahagian di dalam pilihanraya Mesir yang pertama selepas Revolusi Rakyat Mesir lebih 10 bulan yang lalu. Betapa ramainya calon yang  masuk bertanding dalam pilihanraya ni ada sehingga berpuluh-puluh orang untuk satu kawasan sahaja. Macam mana la agaknya rakyat Mesir nak memilih dan mengundi pemimpin yang betul-betul boleh berkhidmat dan menjalankan tanggungjawab kepada rakyat Mesir la kan.

Sehingga setakat hari ini, di laporkan tiada sebarang masalah berlaku ketika proses mengundi di jalankan. Keadaan di Mesir masih aman. Tetapi yang menjadi masalah nya sekarang ialah pihak calon merungut mengenai simbol-simbol yang digunakan untuk poster pilihanraya. Kerana terlalu ramainya calon yang masuk bertanding, pilihan simbol untuk kegunaan calon-calon in adalah sangat kelakar dan tidak sesuai untuk di gunakan. Untuk pilihanraya tadika atau taska mungkin sesuai aku rasa. Aku harap, semoga masalah simbol-simbol ni tak menjadi penghalang untuk calon-calon yang bertanding menjalankan tugas akan datang yang di amanahkan rakyat ke atas mereka ni.











Source from dailymail   

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh