Home » » Fool Dowh - Urine Boiled Eggs in China

Fool Dowh - Urine Boiled Eggs in China

Posted by docche | Posted in | Posted on 12:00 AM

Hey u all


Korang suka tak makan telur rebus? Korang suak makan telur rebus separuh masak atau telur rebus masak penuh? Uish, sedap makan telur rebus ni dengan nasi lemak betul tak? Pernah tak koarng makan telur rebus herba? Aku pernah makan sekali, bau telur rebus herba ni memang aku tak suka, tapi rasa dia boleh tahan la. Tetapi sebab aku tak suka sangat-sangat bau telur rebus herba ni, so aku tak pernah la makan lagi.


Di negara China, dia orang memang suka makan telur rebus ni lagi-lagi telur rebus herba. Bahkan, rakyat-rakyat negara China ni bukan setakat suka makan telur rebus biasa dan telur rebus herba, mereka juga suka makan telur rebus yang di rebus dengan urin a.k.a air kencing budak.Menurut seorang tukang masak tradisional dari China, beliau berkata 'urine boiled eggs' ni merupakan makanan turun-temurun penduduk daerah Zhejiang timur China sejak beribu-ribu tahun dahulu.




Tekan read more tu

Menurut tukang masak tersebut, air kencing tersebut di kumpulkan dari sekolah rendah di kawasan berhampiran dan air kencing yang terbaik adalah air kencing pelajar lelaki berumur 10 tahun ke bawah. Air kencing tersebut di kumpulkan setiap hari di dalam bekas-bekas. Telur rebus itu di rebus semalaman sebelum boleh di makan. Yuks, aku dengar je ni dah nak muntah. Menurut tukang masak tersebut lagi, telur rebus yang di rebus dengan air kencing ini adalah sangat berkhasiat, dapat mengurangkan demam, membantu untuk lebih fokus dan mengurangkan rasa mengantuk.


Tukang masak yang memasak telur rebus ini berhasrat untuk mengeluarkan resepi telur rebus urin ini dan berhasrat untuk mengeksport telur rebus urin ini ke seluruh dunia. Tukang masak tersebut penduduk di seluruh dunia dapat merasai dan menghargai makanan yang enak dari China ini.





Korang kalau nak rasa pergi la rasa ye. Tapi urin tu dah najis, Kita memang tak leh makan najis, Orang-orang  bukan Islam memang tak tahu semua tu, so it's okay. Tapi kita kita tak bolehla ye.




Source from orange

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh