Home » » Gempak Dowh - Largest Swimming Pool in the World

Gempak Dowh - Largest Swimming Pool in the World

Posted by docche | Posted in | Posted on 11:50 AM




Hey u all


Siapa antara korang yang tahu berenang? Kat mana korang selalu pergi berenang? Kolam, sungai, tasik atau laut? Atau korang memang tak tahu berenang. Korang buat-buat tahu berenang then pergi ke kolam renang atau tepi pantai. Korang bukan berenang pun tapi berendam atau skodeng orang lain. Yang lelaki skodeng si perempuan dan yang perempuan skodeng si lelaki. Tak kisah, memang itu tabiat semula jadi setiap orang di mana-mana dalam dunia ni.


Bagi korang yang tahu dan reti berenang, aku rasa berenang di kolam renang lagi best kan? Tempatnya besih, ada tempat persalinan di sediakan dan paling penting sekali yang datang berenang kat kolam renang semuanya hot-hot.Tapi aku rasa korang semua mesti pernah pergi kolam renang walau pun korang tak reti berenang,  tak kisah kat pusat akuatik atau pun kolam di hotel-hotel yang orang-orang muda selalu pergi sekarang ni. Betul tak? Dan aku rasa kolam renang yang paling besar korang pernah tengok termasuk aku juga adalah kolam renang kat pusat akuatik negara yang di gunakan untuk pertandingan sukan berenang dan seumpamanya. 


Kolam renang yang paling besar di dunia, di buka pada tahun 2007 dan terletak di San Alfonso del Mar, Algarrobo, Chile merupakan kolam renang buatan manusia paling besar di dunia dan telah mendapat pengiktarafan oleh Guinness World Records sebagai The World's Largest Swimming Pool. Kolam renang ini yang panjang nya hampir 1km dan mempunyai kedalaman 115 kaki di bina di atas tanah seluas 20 ekar. Kolam renang ini yang berisi air sebanyak 66 million gelen memakan kos pembinaan sebanyak $2 billion dan memerlukan $4million utnuk di selenggara setiap tahun. Sejak pembukaan kolam renang ini, ia telah menarik pelancong dari seluruh dunia untuk datang melancong ke Chile. 
































Aku tangok kolam renang ni bukan macam kolam renang dah tapi dah macam laut. Besar nya kolam ni kalau aku berenang seharian pun tak habis. Letih sangat. Baik g ngorat gadis-gadis yang duk sunbathing kat tepi kolam.


Source from alltechnoblog

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh

BlogMalaysia.com