Home » » Lawak Dowh - What is A Country? What Do You Know About A Country?

Lawak Dowh - What is A Country? What Do You Know About A Country?

Posted by docche | Posted in | Posted on 6:00 AM

Hey u all


Korang sebenarnya tahu ke apa itu sebenarnya negara dan kerajaan? Korang tahu ke bagaimana sebuah negara berfungsi? Atau pun korang hanya buat-buat tahu? Apa orang cakap korang buat dan ikut sahaja. Orang lain cakap kerajaan yang memimpin sesebuah negara  itu korup, korang pun mengiyakan sahaja. Orang cakap kerajaan yang memimpin sesebuah negara ni tak bagus, korang pun mengiyakan sahaja. Tapi bila korang susah, korang minta bantuan dari pihak kerajaan jugak. Korang nak pergi belajar luar negara, korang minta bantuan kerajaan. Betapa hipokrit nya korang kalau macam tu sikap-sikap korang. Aku tak cakap aku tak hipokrit, tapi sebelum aku percaya satu perkara aku akan mengkaji dahulu. Well, jum kita tengok apa sebenarnya makna sebuah negara untuk orang yang selalu mengutuk sesebuha negara.







Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh