Home » » Gempak Dowh - Excavator Tractors On Top of Building

Gempak Dowh - Excavator Tractors On Top of Building

Posted by docche | Posted in | Posted on 5:30 AM

Hey u all


Korang pernah naik tak bangunan yang lebih dari 10 tingkat? Mesti la pernah kan? Kan rakyat Malaysia semua sekarang duduk kondo 20 tingkat. Kan orang Malaysia dah jadi kaya raya sekarang dan nak jadi macam negara-negara membangun yang lain yang mana rakyatnya semua duduk kondo je sebab dah takde tanah untuk buat rumah atas tanah ni. Okay la, soalan lain pulak. pernah tak korang naik bangunan 10 tingkat keatas tanpa lif? Tu mesti tak pernah punya, sebab korang mesti cakap macam ni,"kemudahan dah ada, asal tak nak gunakan, membazir je". Betul tak?It's ok, no body blame korang semua.


Tapi hari ni bukan pasal korang tapi pasal satu bangunan kat China ni. Bangunan ni merupakan sebuah kondo mewah yang telah siap di bina sejak Januari tahun ni. Tetapi malang tidak berbau seperti bau satay kajang yang sedap tu. Setelah beberapa bulan bangunan tersebut siap di bina, di dapati struktur bangunan tersebut telah senget. Ini di sebabkan tempat yang di gunakan untuk memdirikan bangunan tersebut merupakan tanah tebus guna. So, mengikut pendapat beberapa jurutera China, tanah di kawasan bangunan itu mungkin telah mendap dan mengakibatkan kerosakan kepada struktur asas bangunan tersebut. Bangunan yang telah condong it,u semakin hari semakin condong dan tenggelam walaupun struktur sokongan telah di tambah. Dan akhirnya, pihak pemaju memutuskan untuk merobohkan bangunan tersebut. Proses merobohkan bangunan tersebut tidak di mulakan dari bawah, tetapi di mulakan dari tingkat atas sekali. Yang musykil nya, macam mana traktor tu boleh naik ke tingkat atas bangunan tu?











Source from dailymail

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh