Home » » Sadis Dowh - Pirated Ombak Rindu In Youtube and What I Think About Ombak Rindu

Sadis Dowh - Pirated Ombak Rindu In Youtube and What I Think About Ombak Rindu

Posted by docche | Posted in | Posted on 7:10 PM



Hey u all


Aku tahu korang semua mesti dah lama tengok movie Ombak Rindu ni, tapi aku baru sahaja tengok di youtube semalam. Kecoh aku dengar pasal movie ni di upload di youtube sampai berita harian pun keluarkan berita ni. Di katakan sejak movie Ombak Rindu di upload di youtube, telah terdapat lebih 100 000 telah menonton video tersebut termasuk aku. Tadi aku try tengok balik video tu sebab terbaca pasal berita Ombak Rindu di upload di youtube dalam berita harian, tapi dah tak ada. Dah kena padam kut.



Bagi aku la, Ombak Rindu ni sama sahaja dengan movie-movie Melayu yang lain, tak ada beza pun. Anak orang kaya yang akhirnya dapat tahu dai hanya anak angkat, hero tak sangka akan jatuh cinta dengan heroin yang di kutip dan artis Melayu yang perasan diri terkenal.


Lepas aku tengok filem Ombak RIndu ni, aku telah mencapai satu kesimpulan dan pengajaran moral yang boleh di ambil dari filem ini

1. Orang miskin yang pergi ke bandar akhirnya akan terlibat dengan pelacuran.

2. Orang  lelaki yang kaya boleh membeli perempuan untuk memuaskan nafsu, tak perlu melanggan pelacur sebab nanti boleh kena AIDS, kalau beli kita tahu dia hanya melayan kita sorang sahaja.

3. Ombak rindu mengajar kita kalau nak kahwin secara rahsia, korang memang seharusnya dan sepatutnya pegi ke Thailand.

4. Ombak Rindu juga mengajar bercium antara lelaki dan perempuan adalah perkara biasa.


Bagi aku ni la pengajaran yang paling penting aku dapat kutip dari Ombak Rindu, ada banyak lagi sebenarnya tapi aku saje je taknak tulis dan aku rasa korang mesti lagi tahu sebab korang lagi bijak dari aku. Aku ni setakat tengok kat youtube je. 

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blogdowh is a personal blog in which everything that are written in this blog are based on author personal thought. If there are any writings which were taken from other sources, the author will state the original source of the writings. Any pictures or videos which are found in blogdowh are from author personal sources. Other pictures or videos which are taken from the web or copyrighted will be credited to the original owner.

The author and the owner of blogdowh will not be held responsible for any offensive comments in the comment sections. The author and the owner only responsible for the articles that written under their names only. Interested parties may reproduce or quote materials published in blogdowh with the condition that they are credited to blogdowh